You are not logged in.

-=- Nyeste board opdatering, inkl. hvor du nu kan finde Top 10 sektionerne -=-

Sundgaard

Heavy Fighter

• "Sundgaard" is male
  • "Sundgaard" started this thread

Date of registration: Jan 29th 2009

• Send private message

1

Sunday, July 18th 2010, 1:55pm

Hvordan får vi Ogame.no til at blive levende?

Hej alle
Jeg vil starte med at sige at dette kun er et forsøg på at finde en mulig løsning på et par store problemer. Eller i det mindste finde på noget der kan øge aktiviteten på Ogame.no
Det er ikke kun på serverne det her handler om, men også board og IRC.
Dette er samtidig også en personlig holdning jeg har. Dette indlæg er ikke nødvendigvis et udtryk for at GF skulle mene det samme. Jeg har faktisk ikke talt med GF omkring det, men det er mere i min personlige interesse at se Ogame.no trives i større omfang end det gør nu.

Så her er hovedspørgsmålene:
Hvordan får vi flere spillere til vores nuværende servere? (1-3 og Andromeda)
Hvordan får vi mere aktivitet på boardet? (her)
Hvordan får vi mere liv på IRC? (#ogame.no)

Hvis muligt så forsøg venligst at besvare alle 3.
Diskussioner omkring hvad der ikke skulle have være gjort kan vi ikke bruge til noget, så undgå disse.
Men snak omkring mulige ting vi kan gøre. Både GF, Teamet og alle brugerne er MEGET velkommende så længe det er i positiv stemning :)

På forhånd tak for jeres deltagelse.

Kontakt Teamet på deres Ticket.
Husk at læse Board-reglerne.
Her kan du finde Gapestokk.

Unixion

Heavy Fighter

• "Unixion" is male

Date of registration: Mar 11th 2008

• Send private message

2

Sunday, July 18th 2010, 3:47pm

1. Man kunne forsøge at lokke udenlandske spillere til .no - De vil sikkert gerne spille et sted hvor de tror det er så nemt som ingenting at blive rank 1 :D.

2. Folk begynder at SKRIVE i stedet for bare at læse trådene også lukke dem ned igen uden at have kommenteret på noget som helst :thumbdown:. Havde tænkt mig at man kunne sende en besked in game til lederne af alle top 20 alliancer i hvert eneste univers hvor man skrev en besked om hvad boardet, IRC osv. var hvor vi opfordrede dem til at joine os, hvorefter de kunne sende beskeden videre til resten af medlemmerne i deres alliance (Måske bare mig der er desperat, men det er da et forslag :D).

3. Samme som 2'eren.. Der er ikke så mange der ved hvor let det faktisk er at komme på IRC, så evt. lidt mere reklame og når folk logger på IRC og ikke får svar efter 2 min. så skal de ikke bare quitte og aldrig komme tilbage igen O.o Det er jo ikke sikkert man ser det lige med det samme at der er nogle der har skrevet fordi man er så vand til at folk ALDRIG skriver :rolleyes:.

Board Admin

Board Rules | Game Rules
Questions? PM me
Mail at Unixion@OGame.No

Pontiac

Small Cargoship

• "Pontiac" is male

Date of registration: Nov 30th 2009

• Send private message

3

Monday, July 19th 2010, 1:09am

1. Er litt enig men unixion at å få "lurt" noen utenlanske spillere over på .no kan hjelpe noe, men da er vel også språket kansje en hindring? Jeg vet ikke om det er praktisk mulig, men hadde det i såfall vert en løsnig på språket og legge inn en meny under innstillinger hvor en kan velge mellom Norsk og engelsk (eventuelt også andre språk....) for å hjelpe disse eventuelle utenlanske spillerne.

Er reklame uaktuelt for å få nye spillere til å joine?? Finnes jo flere måter en antagelig vis også kan gjøre dette gratis på og GF ikke har lyst å ofre noen kroner på å øke akteviteten på .no. Av det en kan gjøre gratis som jeg kommer på i farta er å benytte sider som facebook, twitter og andre slike sider folk ofte er med på for å promotere vårt fantastiske spill :D

2. Når det kommer store nyheter på boardet, som f.eks: regel endringer, hof hit og andre viktige/interisange opplysninger som alle ogame spillere burde vite om. (bør vel holde oss til virkelig store ting, ellers bilr det veldig spam av det) så kunne det jo kansje om det lar seg gjøre sende ut en masse melding ingame til alle spillere med en link til den akuelle saken og oppfordre i den til å ytre sin mening om saken, så vil de forhåpentligvis etterhvert komme av seg selv og kommentere og skrive litt her selv.

3. En liten setning øverst på forsiden boardet med en tekst noe ala: "Kom å snakk med med dine medspillere på IRC" eventuelt med en link til IRC hjelpen.

Vel det var det jeg umiddelbart tenkte om saken når jeg leste tråden her, håper vi klarer sammen å finne på noe smart og få litt liv her igjen! Og en takk til Sundgaard som tok tak i dette problemet nå!

Pontiac
Quote of the year:

Quoted

Er det veldig gøy å spionere på meg hele tiden? Har du lite å lese på? Stakkars deg ;)
Det går an å kjøpe en bok istedenfor å lese spionrapportene mine hele tiden.
Det blir vel litt ensformig å bare lese spionrapporter vel?

Unixion

Heavy Fighter

• "Unixion" is male

• Send private message

4

Monday, July 19th 2010, 1:23am

1. Er litt enig men unixion at å få "lurt" noen utenlanske spillere over på .no kan hjelpe noe, men da er vel også språket kansje en hindring? Jeg vet ikke om det er praktisk mulig, men hadde det i såfall vert en løsnig på språket og legge inn en meny under innstillinger hvor en kan velge mellom Norsk og engelsk (eventuelt også andre språk....) for å hjelpe disse eventuelle utenlanske spillerne.

Dette er desværre ikke en mulighed, men tror ikke at sproget gør den helt store forskel. ^

Er reklame uaktuelt for å få nye spillere til å joine?? Finnes jo flere måter en antagelig vis også kan gjøre dette gratis på og GF ikke har lyst å ofre noen kroner på å øke akteviteten på .no. Av det en kan gjøre gratis som jeg kommer på i farta er å benytte sider som facebook, twitter og andre slike sider folk ofte er med på for å promotere vårt fantastiske spill :D

GF vil nok næppe reklamerer for OGame.no, men det du kan gøre er at du selv reklamerer for OGame.no på Facebook, twitter osv. som du selv siger. Det er der ingen problemer i at gøre, men det er noget vi selv kommer til at skulle stå for så. ^

2. Når det kommer store nyheter på boardet, som f.eks: regel endringer, hof hit og andre viktige/interisange opplysninger som alle ogame spillere burde vite om. (bør vel holde oss til virkelig store ting, ellers bilr det veldig spam av det) så kunne det jo kansje om det lar seg gjøre sende ut en masse melding ingame til alle spillere med en link til den akuelle saken og oppfordre i den til å ytre sin mening om saken, så vil de forhåpentligvis etterhvert komme av seg selv og kommentere og skrive litt her selv.

Dette er heller ikke en mulighed da sådan en knap ikke findes, så det er igen brugerne selv der skal sende disse beskeder rundt. Men det er jo heller ikke noget problem at vi skal gøre det manuelt bortset fra at 50 beskeder er maks per dag mener jeg :). ^

3. En liten setning øverst på forsiden boardet med en tekst noe ala: "Kom å snakk med med dine medspillere på IRC" eventuelt med en link til IRC hjelpen.

Helt enig! Super god idé - Kunne være det hjalp en lille smule :D. ^

Vel det var det jeg umiddelbart tenkte om saken når jeg leste tråden her, håper vi klarer sammen å finne på noe smart og få litt liv her igjen! Og en takk til Sundgaard som tok tak i dette problemet nå!

Pontiac

Board Admin

Board Rules | Game Rules
Questions? PM me
Mail at Unixion@OGame.No

Brutal1ty

Heavy Fighter

• "Brutal1ty" is male

Date of registration: Apr 30th 2008

• Send private message

5

Tuesday, July 20th 2010, 1:42am

ang det med og få flere hit en ting som går ann og gjøre er hvis det er noen som spiller noen andre tekstbaserte spill så kan man f.eks. si ifra til "ally" eller noe på de spillene om at dem faktisk burde prøve ogame som er beste tekstbaserte spillet som er laget :thumbup:

Brutal1ty - Uni 2 - Dominance
:bluedance: |Uni 2 Hof's: 4| - |Uni 2 CR: 15| - |Uni 2 TD: 375M|:bluedance:
Tilbake etter pause ifra Ogame!

Dark Depresion

BA-|-Merge is finally here!

• "Dark Depresion" is male

Date of registration: Apr 6th 2010

Occupation: Student

• Send private message

6

Tuesday, July 20th 2010, 3:09am

As I see it the only thing that can save ogame is putting universes together. This however has been us denied so damn many times from GF :(
Which might help a little is a complete stop in opening universes (and maybe closing a few). Ogame has more than trice the universes needed :(

How we can help .no I do not know. The problem is, and has always been, GF in this matter.
Nightwish
Uni Andro - Rank 3 - Indestructible 9.716.213 (90.1 %)
Quoted from "the1337g33k" It's the weekend, I don't have to use proper grammar.
BA - My inbox is always open for questions!

Sundgaard

Heavy Fighter

• "Sundgaard" is male
  • "Sundgaard" started this thread

Date of registration: Jan 29th 2009

• Send private message

7

Tuesday, July 20th 2010, 7:24pm

Well... the above is a good example of a post I wished didn't came and one that we cannot use to anything.
Although it might be very true, we still have what we have and there is nothing we can do about that.
But what we can do, is to make the best of what we got and work our way from there.
Because I, for one, will not believe that everything is another guys fault.
So lets move forward. Think positive and come with solutions, not problems.

Kontakt Teamet på deres Ticket.
Husk at læse Board-reglerne.
Her kan du finde Gapestokk.

n0thing

Small Cargoship

• "n0thing" is male

Date of registration: Apr 29th 2009

• Send private message

8

Wednesday, July 21st 2010, 6:34pm

GA kunne måske lave det sådan når man får ress i en ny uni kan man få 1000 i sted for 500.

hvis det kan ske ville jeg meget gerne reklamer om det hvis det er på org us dk se de alle sammen forum og på facebook.

White Tiger
[color=#00ff00]n0thing[/color]

ElZeRo

Game Administrator

• "ElZeRo" is male

Date of registration: Apr 1st 2010

• Send private message

9

Wednesday, July 21st 2010, 6:55pm

GA kunne måske lave det sådan når man får ress i en ny uni kan man få 1000 i sted for 500.

hvis det kan ske ville jeg meget gerne reklamer om det hvis det er på org us dk se de alle sammen forum og på facebook.

White Tiger

Det kan GA desværre ikke ...

Unixion

Heavy Fighter

• "Unixion" is male

• Send private message

10

Wednesday, July 21st 2010, 11:13pm

Det skal da ikke kun være derfor du har lyst til at reklamere for OGame, du kan da stadigvæk skrive om OGame.no alle de steder der selv om der er den normale mængde ress :)

Board Admin

Board Rules | Game Rules
Questions? PM me
Mail at Unixion@OGame.No

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

Date of registration: Aug 6th 2008

• Send private message

11

Thursday, July 22nd 2010, 7:13pm

Ja... Å slå sammen de 4 servere hadde vært det beste, men jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne la seg gjøre - da det er mange plasser som er tatt samme sted i de forskjellige unis - og hvem skal da vike plassen...?
Å få utlandske spillere inn er nok en av de ting som kunne hjelpe.
En annen ting er det som jeg har fightet for - nesten så lenge .no har vært til og det er å begrense sin grådighet, når det gjelder å angripe små spillere. Greit nok om vi får inn utenlandske spillere, men norske nybegynnere blir rendt over ende, før de lærer seg spillet og dermed får vi alle disse inaktive små spillere. Å sette opp grensen på hvor lavt man kan angipe, kan være med til at nybegynnere klarer seg litt bedre.
En annen ting er å få lagt inn knap - en link - evnt fra forumet - om hvordan ting fungere. Angrep, fleetsave, transport osv
Snakket med en som ikke engang viste at det gikk ann å sende ress fra en planet til en annen, så han ble robbet hver gang ret før han hadde til nanitt lvl 1. sammenlagt hadde han jo til 2-3 nanitt.... Å få orden på de forskjellige linkene under ingame hjelp, så det er lett å finne, er nok en fordel. Selv jeg som garvet Ogame spillere, sliter med å finne de hjelpsomme linkene... Jeg prøver å sende dem til nybegynnere, så de får litt peiling på spillet og at Ogame ikke bare er et spille for minere.
Å få forsvar i DF ville nok også gi en ny lyst til de eksisterene fleetere.... Mange har bygget et så sinnsykt forsvar at det ikke er muligt å trenge igjennom - nesten. Og når minere - som logger inn en gang i uken, ligger inne med småpene flåter og mye ress, så er det dødsirriterende for fleetere, som tilbringer mange timer på Ogame hver dag.
Det virker som om at ogame er laget for minere--- IPM er rådyrer, mens ABM nesten ikke koster noe. Og--- du kan ha dobbelt så mange abm, som IPM. Jeg vet at en del av disse "forslag" må til GF og at det ikke er noe vi "almindelige mennesker" kan gjøre noe med - men det er jo lov å håpe at det blir sendt vidre til GF - OG at de vil gjøre noe med det - ellers ser det nok så sort ut for Ogame.

Vel, jeg har jo egentlig sluttet her på boardet, pga at mods ikke har en arbeidsbeskrivelse, hvis man kan si det sånn. Folk er forskjellige, og når ikke mods for beskjed om at det er lov å se det store bildet - og ikke bare går bokstaveligt etter regler, så blir det mange ganger som en barnehage onkel/tante, som refser umulige unger. Noen av boardreglene er jo også kun til for å minske aktiviteten på boardet... Ike er det lov å bare skrive "nice hit",,, nei man MÅ (SKAL) skrive minst 5 ord... Hvis det blir diskusjon om et hitt, så er det heller ikke lov... å få en flyt i en "samtale" i et hitt - det går ikke. Da skal man opprette en egen link i "seriøs diskusjion"... vel... da blir det ikke til noe, for hvis man skal begynne å ta opp alt i andre tråder, blir det bare rot.
Så en gjennomgang av regler på forumet hadde sikkert hjulpe litt på aktiviteten.... kanskje...
Som jeg nevnte i forrige seksjon... Opprydding i "Ingame hjelp og tips" - så det går ann å finne rundt. Man kan lage under grupper i "ingame Tipes" med "angrep" , "fleetsave", Måne utbygging ( Snakket med en som slettet sin måne, fordi etter han hadde laget et metallager, var det ikke mer plass på månen - så han håpet på en større måne neste gang....????) Hadde disse lagere blitt fjernet - som ikke er til noen nytte, så hadde noobs kanskje større sjanse til å bygge ut månen. Eller det kan stå tydelig i hjelpen, at lagre er unyttige på måner. Og når det er orden i "ingame hjelp", så ha en link/knapp ingame til denne hjelpen. Den veiledning som er ingame nå - suger....

Tjaaaaa, si det....

Fennrissius

Large Cargoship

• "Fennrissius" is male

Date of registration: Dec 7th 2009

• Send private message

12

Thursday, July 22nd 2010, 11:06pm

Ja dette var jo i grunn store og viktige spørsmål, men så henger de også sammen på sett og vis!

Hvordan får vi flere spillere til vores nuværende servere? (1-3 og Andromeda);

Her er litt av problemet. Norge/skandinavia er et veldig begrenset området, med en begrenset mengde nettspillere. Å ha 4 forskjellige univers er overkill for .no slik jeg ser det. Med mindre man"lurer" inn utenlandske spillere så vil man aldri kunne få en skikkelig mengde spillere. Problemer er selvutviklende på den måten et dersom man er ute etter å gjøre det bra(og alle nettspillere ønsker jo selvsagt å være best!!!) så må man være men helt fra begynnelsen. Dersom man ikke er det skal det MYE til for å kunne hevde seg i toppen. Dermed blir spillet uinterresant for mange. Dette medfører at etterhvert vil interessen for et univers synke. Hvordan løser man det? jo, man starter et helt nytt univers som vil følge samme mønster og utvikling med tiden.....

Reklame(spread the good word my friends) og utenlanske spillere er løsningen.

Hvordan får vi mere aktivitet på boardet? (her) ;

Denner enkel. Først og fremst ved å få flere spillere, vil det automatisk bli mer liv her. Videre, ved å fikse på noen enkle "board regler" som Restlez poengterte, vil kanskje interessen for å poste øke.

Hvordan får vi mere liv på IRC? (#ogame.no) ;

Denne henger også sammen med antall spillere. Flere aktive spillere = mer IRC bruk. Men ved dagens muligheter og et tonn av andre tilsvarende løsninger(msn, skype etc) så vil det være vanskelig å få alle til å bruke IRC ekslusivt. Nettnerder(*begrepet menes på en positiv måte-jeg er en av de*) har ofte sine sterke preferanser for hvilke platformer de ønsker å bruke og lite kan gjøres for å få de til å endre seg.

Kanskje det kunne utarbeides et bonus-system? Logging av bruker på irc + registrering av relevante innlegg på boardet kunne medføre en liten belønning av noe slag? behøver ikke være noe stort, men noe som stimulerer til økt bruk av board og irc?

Hva med "ukens board innlegg" eller "ukens irc`r"? Bare et forslag. :thumbup:

Fenn signing out, noen har litt for mye ress som jeg akter å forsyne meg av! ;)

Barym: RunnerUp - Thank`s to restlesz for the Sig!

Do you know what "nemesis" means? A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent. Personified in this case by an 'orrible cu**... me

Hyso

Heavy Fighter

• "Hyso" is male

Date of registration: Apr 12th 2009

• Send private message

13

Friday, July 23rd 2010, 2:28pm

n0thing, det med ress er ikke noe stress, starter man på nytt i et uni og trenger ress vil de fleste på top 5, kanskje top 10 hjelpe til med litt startress.

Ideene til restlesz er ganske brae egentlig, ihvertfall noen av dem. Vi får håpe elzero eller noen plukker ut forslagene systematisert, så hele gjengen eventuelt kan stemme over hvilket forslag som er best, også kunne du eventuelt tatt det med videre til GF. Alle sier at GF er noen hardpakka idioter, men det må vel la seg gjøre vist dere bare snakker veldig fint til dem? hehe

/mvh Hyso
Tap og vinn med samme sinn! :)

Brutal1ty

Heavy Fighter

• "Brutal1ty" is male

Date of registration: Apr 30th 2008

• Send private message

14

Friday, July 23rd 2010, 11:32pm

n0thing, det med ress er ikke noe stress, starter man på nytt i et uni og trenger ress vil de fleste på top 5, kanskje top 10 hjelpe til med litt startress.

Ideene til restlesz er ganske brae egentlig, ihvertfall noen av dem. Vi får håpe elzero eller noen plukker ut forslagene systematisert, så hele gjengen eventuelt kan stemme over hvilket forslag som er best, også kunne du eventuelt tatt det med videre til GF. Alle sier at GF er noen hardpakka idioter, men det må vel la seg gjøre vist dere bare snakker veldig fint til dem? hehe

/mvh Hyso

ja jeg f.eks. har nylig hjelpet en kompis opp får at han skulle starte på ogame :D

Brutal1ty - Uni 2 - Dominance
:bluedance: |Uni 2 Hof's: 4| - |Uni 2 CR: 15| - |Uni 2 TD: 375M|:bluedance:
Tilbake etter pause ifra Ogame!

Hyso

Heavy Fighter

• "Hyso" is male

Date of registration: Apr 12th 2009

• Send private message

15

Saturday, July 24th 2010, 2:14am

Lekkert! Hva heter han ingame? hvilket uni, kan alltids hjelpe litt til jeg og
Tap og vinn med samme sinn! :)

Ing cognito

Large Cargoship

Date of registration: Apr 5th 2009

• Send private message

16

Sunday, August 1st 2010, 10:59pm

Hva med å la serverne kun gå i en gitt periode?f.eks. restarte serverne etter ett år? På den måten blir det ny kamp om første plassen og ikke bare de store gamle gutta som hersker i universet? (Dette blir gjort på ett annet online spill jeg spilte på tidligere. funket bra der.)
Myk litt opp på reglene. Ser det er/har vært endel som har vært misfornøyd med tidligere G-O'er og som føler at de har blitt misforstått og feiltolket på hva som er skjedd iht. regelbrudd.
Hvordan holde på de nye spillerne er ett minst like viktig spørsmål.

En måte kan være å få igang en standard melding til spillerne dersom de har gjort noe feil og blir bannet. Standard beskjeden man må lete etter pr dags dato er å gå inn på gapestokk og se hva som er skjedd der. For en ny spiller, eller bare en som ikke er innom daglig, vil det være vanskelig å finne informasjonen, og skjønne hvorfor h*n er satt i feriemodus. Løsning kan være en melding som spretter opp når vedkommende logger seg inn, som vedkommende må godkjenne for å spille videre. Gjerne med en link til gjeldene regelverk som er brutt.

Som det blir nevnt over - løsne opp på reglene. La f.eks. en diskusjon spore av fra emnet uten å gi advarsel. La heller trådstarter få lov til å si ifra dersom tråden sporer lenger vekk.Edit: gjøre boardet kompatibelt med flere programmer enn IE og Firefox :)

Har vi IRC? Aldri brukt irc og jeg er blandt topp20 på uni4. Så det er ihvertfall ikke min plattform. :)
Edit:
Beklager rotete oppsett. Opera er ikke helt kompatibelt med boardet.
HOF: 8
Beste rangert: 5.største solo Hof

• "The Flying Dutchman" is male

Date of registration: Feb 6th 2008

Occupation: Shülier :)

• Send private message

17

Monday, August 2nd 2010, 10:02am

- Reklame på sider som 123spil, torrent sider bla bla. Jeg ser massevis av reklame til andre spill men har aldri sett vårt eiget kjære OGame.
- Åpen også u1,u2 og u3 for heile verden altså lag den internasjonal
- Reklamer litt i sitt eiga lille samfunn på facebook twitter og alt det der ;) Skule, jobb etc.

- ( få vekk ræv designet så kommer spillere tilbake også ) :P

- Så snart der er fleire spille ingame, kommer det automatisk fleire til boardet også. Problemene henger i hop :)
- Få fleire konkuranser! Da vi hadde bingo har ein gong var det vel ei aukning i aktivitet?
- 20% = HOF har lenge vorte diskutert her på forum. Eg trur at dersom MOD's skifter på reglene for kva som er eit hof det vil bli ei økning i aktivitet... i det minste vil jeg begynne å poste igjen og lage hits.

Forslag til nye regler for HoF:
- 20% hits er ein HoF med mindre det er solar sats kræsj eller obvious MS
- Dersom eit hit ikkje har 20% månesjanse men likevel ein TD på høgare enn x ( x blir fastsatt ihvert uni, i u1 er det vel 75M no?) så gjelder dette også som HoF
Sist nemnte er ved f.eks rip slag og forsvars bash, der man lett kan oppnå over 100M i TD :)

- Folk må begynne å være litt meir aktive ved å svare i andre sine hits og ikkje kun poste hits sjølv :) Dette kan føre til auking også!

- Så fort som det blir meir aktivitet på boardet, vil også det (forhåpentlegvis) komme ei auking på IRC.
- Det må bli lettare å komme på IRC her as! Fy flate, den lille chat knappen oppe til høgre skjønner ingen vettet av med mindre ein er ein rutinert spiller/board brukar!
Syns Pontiac sitt forslag e konge ;) Å ha ei lenke bort på "Main Page" Kom og snakk med dine fiender og venner :P

Var vel dette eg fekk rabla ned her no ;)
Alt vel til alle :)
-:- The Flying Dutchman -:-

Listen to my piano composition

~ Uni: 1 & Andro| HoF: 82 | 20%: 161| Rip Kill: 228 | Ally: G.G.G. | Best Rank: 1 ~
~ Uni: 2| HoF: 18 | 20%: 30| Rip Kill: 51 | Best Rank: 2 ~
~ Uni: 3| HoF: 3| 20%: 3|Best Rank: 1 ~

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

18

Tuesday, August 3rd 2010, 3:37pm

Det er jo snak om dårlig aktivitet på boardet og jeg har før - mange ganger - etterlyst en egen seksjon for nybegynnere i et etablert uni. Når små spillere har postet sine TD 10.000, har det kommet kommentarer fra etablerte spillere om hva vitsen med en sånn post er - vitsen er jo at nybegynnere også har rett til å vise seg frem. Med en egen seksjon for " mine 10 første kamprapporter" kan de som ikke gidde å se på små hitt, la være å sjekke den seksjon. Og i den seksjonen er det lov å gøre feil, uten å få warns og nedgjørende kommentarer. Om vi får en sånn seksjon, håper jeg selvfølgelig at de erfarende spillere kommentere hittet - på en ordentlig måte, med tips om forbedring, i stedet for bad mouthing...

innlegg opprindelig her:
Almindelig - Fennrissius [Scary] -vs- raider [pokemon] (TD: 10,4 M)

• "The Flying Dutchman" is male

Date of registration: Feb 6th 2008

Occupation: Shülier :)

• Send private message

19

Tuesday, August 3rd 2010, 3:50pm

Det er jo snak om dårlig aktivitet på boardet og jeg har før - mange ganger - etterlyst en egen seksjon for nybegynnere i et etablert uni. Når små spillere har postet sine TD 10.000, har det kommet kommentarer fra etablerte spillere om hva vitsen med en sånn post er - vitsen er jo at nybegynnere også har rett til å vise seg frem. Med en egen seksjon for " mine 10 første kamprapporter" kan de som ikke gidde å se på små hitt, la være å sjekke den seksjon. Og i den seksjonen er det lov å gøre feil, uten å få warns og nedgjørende kommentarer. Om vi får en sånn seksjon, håper jeg selvfølgelig at de erfarende spillere kommentere hittet - på en ordentlig måte, med tips om forbedring, i stedet for bad mouthing...

innlegg opprindelig her
Almindelig - Fennrissius [Scary] -vs- raider [pokemon] (TD: 10,4 M)

Enig der, kan godt legge til nokre prefixer som "Første HoF", "Første hit" og andre i liknande stil.
Eg meiner også at dersom HoF grensa blir 20%, fleire mindre spillere får mulegheiten til å lage HoF... korfor skal HoF kunne være top 10 som kan lage lizzmm..!
-:- The Flying Dutchman -:-

Listen to my piano composition

~ Uni: 1 & Andro| HoF: 82 | 20%: 161| Rip Kill: 228 | Ally: G.G.G. | Best Rank: 1 ~
~ Uni: 2| HoF: 18 | 20%: 30| Rip Kill: 51 | Best Rank: 2 ~
~ Uni: 3| HoF: 3| 20%: 3|Best Rank: 1 ~

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

20

Tuesday, August 3rd 2010, 4:29pm

Helt enig TFD, det er andre spillere enn top 10 spillere :D Eller.... Det kunne bli, kanskje - om visse ting ble endret på :D
Desverre - så må nok GF slå for de største forandrinene om det skal bli liv igjen. Bl.a deff i DF - og en endring på pris - effektivitet IPM VS ABM.
Som det er nå, er minere beskyttet av selve spillet - ikke bare deres syke forsvar, som gjør det utrolig kjedelig å være fleeter, når det er så få spillere og 80% er minere.