You are not logged in.

-=- Nyeste board opdatering, inkl. hvor du nu kan finde Top 10 sektionerne -=-

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female
  • "restlesz" started this thread

Date of registration: Aug 6th 2008

• Send private message

1

Tuesday, August 17th 2010, 5:22pm

Inspirasjon til forslag til Origin

Okay, her er noen forslag som jeg kunne tenke meg ble en del av spillet.Jeg vet at det skulle legges på Origin, når de får opp tråden vi dødelige kan skrive i, men tenkte at disse forslag kanskje kunne være til inspirasjon for andre til å spinne videre på en eller flere av forslagene. Kanskje vi kan perfeksjonere forslagene, før de blir lagt på origin.

1.All Planets do have exactly the same distance between them, so it doesn't matter if you go from 1:10:15 to 1:10:1 or from 1:10:15 to 9:253:7.
That means less use of deut - AND noone can hide far, far away. I also think, that it will increase the joy of an uni - a lot more room to find targets. As it is now, miners have all, except the main planet far out in galaxy 7-8-9. I actually think, that it will increase the fun of the game, for everybody, and there will be more systems used, since it doesn't take forever to get there, not to mention the deut...

2: Each new level of astrophysics - one more planet! e.g. level 9 - you could have 10 planets

3) A choise to sett high speed on transport (when you need resources on another planet or if you trade with another player - then it's nice to get it fast)

4) A new research ( or make the energy research have yet another purposes) for saving deut, - installing an extra engine which runs on electricity so the amount of deut pr hour is reduced AND it will make the universes greener :D
Small cargos gets a new engine, when lvl 5 of Impulse Drive is done, so why not an ekstra engine to reduce the amount of deut. This might not increase the speed, only reduce the amount of deut ( but IF it increases the speed too, so be it hehehe :D) .

5) Defence into debris, yes. Since 70% of the defence are rebuild, all of the 30% that doesn't get rebuild should go into debris. It wont be much debris after 30% of 30% of the defence.
I think that Ogame protects miners waaaay toooo much. And they are killing the game. Building extreme defences and logging in once a week - just to put over a new mine and build some new defence. That really doesn't increase the activity in a uni. I read somewhere, that then nobody would build defence... No, maybe not those extreme defences, but do "we" need them? Isn't the point of playing Ogame, to be active? And if you fleetsave every night, and have a small defence to protect the few hours of production - I bet noone would bother attacking for a few k of resource.
But.... I could be wrong, of course

6) IPM's er waaaay toooo expencive compared to ABM, and the storage capasity for IPM is only 50% of what you can have of ABMs - yet another "protection" of the miners.

7) As today the alliance deport is useless. it's supposed to be used when an acs defence is made, - to give deut to the defending fleet, but you take enough deut with you, when you choose the HOLD time ... so... useless - since you can't change the time of hold, when you first have left home.
To make the allince deport usefull, it could be made so this is the starting point in an acs attack. Each lvl - one extra player - so when an invitation to join an ACS attack is send out, you choose the fleet you want to send in the acs AND IT JUMPS (like a jumpgate) into the alliance deport, and takes off from there. That means, that even though you have your fleet at 1:1:5 - you can still join an acs at 1:345:7 without spending enormous amount of deut and time.
If we get the suggestion, that the distance between any coordinates are the same (whether you fly from 1:1:1 to 1.1.15 or 1.1.1 to 8:257:4) the alliance deport can be use as the only option to attend an acs attack. Each lvl still allows one more player.

8) I read somewhere a suggestion about moving planets. Great Idea :D We could get another merchant ( or a moving agency) - one that you "call" just like the merchant, when you need him. That might make the suggestion about the same distance between planets/ galaxys irrelevant and maybe a bit easier to to do - I don't know. I know a lot of people doesn't like the officers/ the merchant, but be real... GF has to make money, to get the game(s) going on. You can still play the game for free, if you want to. There's not many online games, that can be played 100% for free - if any. There's always something you can buy for rl money.

Okay, I might have "stolen" some of the ideas, but most of them, I think I have taken a bit further. And Yes, Most of my suggestions are for the fleeters, but in my opinion, the game itself protects the mineres waaaay tooo much. It's about time, the fleeters get some "help" from the game :)

Rameses

Recycler

• "Rameses" is male

Date of registration: Dec 5th 2008

• Send private message

2

Tuesday, August 17th 2010, 5:36pm

syntest personlig forslag 1-2 og 3 ikke er noen gode forslag.
forslag 7 er litt enig i at noe må gjøres med alliance depot men tror ikke at det er det som er løsningen, litt dårlig tid her så fikk ikke skrevet så mye mere akkurat nå, men bra du kommer med forslag.
Og å kunne flytte planeter for en sum syntest eg heller ikke er en god ide, ødelegger mye av spillet mener eg samme som med forslag 1.
And I looked, and behold a pale horse.
And his name that sat on him was Death.
And Hell followed with him.

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

3

Tuesday, August 17th 2010, 6:10pm

Vel, å kunne flytte palneter vil kanskje hjelpe mange, som i sin noob viden har plassert alle sine planeter i samme system. Så i stedet for å gå inaktiv når de oppdager at 6 måneds jobb er totalt bortkastet - har de sjansen til å flytte på en dårlig palssering. Det gjør også at de erfarende spillere kan spre litt på planetene etter hvert som minerne samler seg i GL 7-8-9, uten mulighet for fleeter å kunne rekke dem. Spesielt etter astro er innført, hvor det koster skjorten å få nye planeter - da har man faktisk ikke råd til å ha en raideplanet lengere.... Kan man flytte på en planet, er det jo det samme som å ha en raideplanet - selv om den er utbygd - noe raideplaneter jo sjeldet er.

Det gjør vel også at uniet kan brukes, noe som sjeldet skjer i dag - i alle fall ikke i de unis jeg har vært innom.

Rameses

Recycler

• "Rameses" is male

Date of registration: Dec 5th 2008

• Send private message

4

Tuesday, August 17th 2010, 10:03pm

det å flytte planeter hadde eg trengt i u2 ja siden det var noob kontoen min er planetene helt fucket plassert, har uansett klart å spille den som raide konto opp på 1st plass da:)
med syntest uansett ikke at det er en god ide med å flytte planeter, for det første tar det vekk raide kontoen som er en viktig del av spillet, da kan den poppe opp i løpet av natten og noen timer senere ha måne og så flåte på vei (slik vi gjorde i u1 desverre funket det ikke p.g.a bad intel :( )

Så ser grunnen til å kunne flytte planeter ja, men syntest det tar vekk en del av spillet å kunne gjøre slikt, med å flytte en fult utbyget planet opp til en annen så får man jo med så mye at den spilleren den flytest opp til ikke har sjangs til å gjøre noe, det eneste den regelen hadde vært god for er de aller største raiderene som da hadde kunne kværket alle på kort tid ved å bare flytte sin beste planet rundt omkring med måne JG og det hele, som sagt hadde det tatt vekk en god del av den taktiske raide planleggings delen av spillet.
And I looked, and behold a pale horse.
And his name that sat on him was Death.
And Hell followed with him.

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

5

Tuesday, August 17th 2010, 11:11pm

eehh nå var det snakk om å flytte planeter - ikke måner....
Det vil si de planeter som HAR fått måne, er stasjonærer (- eller at man ganske enkelt ikke kan flytte månen med.)
Det var til å flytte dårligt plasserte planter .
Og at du kan ha en raideplanet, som er utbygget med bla deutmine. Siden det er så dyrt å få nye planeter, så var poenget at man kunne flytte en planet, selv om den er utbyggd og legge den som vi gjorde med raideplanter før, men som ble slettet etter endt oppdrag. Hvis du har en bra plassering av en planet og vil tilbake til samme sted - må du flytte tilbake på samme sted innen "ødelagt planet" plassen forsvinne - det vil si 24+ timer. (er det ikke 24 timer + de timer det er fra at man forlater plassen til kl blir 01:15? ) Du kan selvfølgelig være heldig at ingen andre har tatt din plass etter disse 24+ timer er over - spesielt når det skal 2 lvl astro til å lage ny - og da kan du jo flytte tilbake etter 48 - 72 +++ timer. Man kan jo si at flytteprisen er utflytting + retur - en såkaldt "angrefrist" på 24+ timer. Er ikke oppdraget fuldført, har du valget om å flytte tilbake, før noen annen tar plassen din - eller gamble og bli der lengre - men da må du betale ny flyttepris tilbake til sivilasjonen :D
Når man laget en raideplanet for å ta en annen spiller, sendet man jo flåten med i samme slengen, så det ikke først tokk xx timer for koloniskip og deretter xx timer for flåten. Siden det var en raidplanet, spilte det jo ingen rolle hvor stor den var. Så om du flytter en planet MED flåten på, eller sender koloniskip + flåte til ny raideplanet, må jo da gå ut på et.... Men som sagt - du kan ikke flåtte med månen. Det ville bli - som du sier - for mye av et bakholdsangrep på minerer.

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

Date of registration: Jan 22nd 2009

• Send private message

6

Wednesday, August 18th 2010, 8:03am

Spørs om den ideen er gjennomførbar.

Og som du har nevnt tidligere virker det for et fleeterhjerte som om minerne er "overbeskyttet" i .no uniene, men med en forandring som denne vil plutselig fleeterne være priviligerte med å kunne flytte rundt på denne måten. Slik det har vært så er det bestandig en overveiing fra en fleeter, skal, skal ikke ha en eller to mobile angrepskolonier. Slik var det jo i de gamle uniene før astrofysikken og kom. Ser jo problemet med at man i dag ikke har lyst å slette en planet med 30/27/26 gruver på, men det er nok det som er det "riktige" (om det er opp til meg) å gjøre om man trenger angrepskolonier far, far away i andre galakser.
May God have mercy upon our enemies, because SoD won´t...

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

7

Wednesday, August 18th 2010, 9:46am

Nå er dette fakstisk en ide jeg har stjålet fra origin, hvor de slynget ut en masse forslag. Så det er ikke bare fra .no fleeterhjerte. Desuten kan minerne da også flytte planeter. Som jeg sa innledningsvis - også noobs - som har fått plassert alle planeter i samme system og finner ut etter 6 måneders hardt arbeide at dette suger... og går inaktiv.
Minerer er overbeskyttet i .no ja - men det er de i alle andre lande også. Regner med at IPM vs ABM er det samme over alt - og alt det andre som beskytter minerne til å være "latsekker" som bare logger inn 1 gang i uken.
Astro gjorde jo en enorm forandring i spillet, så hvorfor ikke det å kunne ha en utbyggd planet som raideplanet. Jeg kan ikke helt se at det en mer uretferdigt for minerne at man kan flytte en planet med miner på, frem for å konoisere en raiderplanet i deres system. At den er utbyggd har da absolutt ingen betydning for mineren.

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

• Send private message

8

Wednesday, August 18th 2010, 12:04pm

Det har jo selvsagt ikke noe å si for mineren at en topp fleeter kan flytte en planet, uten at det "koster" han stort. Syns bare det blir altfor lett for en fleeterally å kunne samle 5 spillere og flytte 5 utbygde kolonier i samme systemet som en miner med hans deff og gjøre ACS. Min mening, til tross for at jeg elsker å knuse flåter og store deff, er at det skal svi litt for oss (fleeterne) og å velge å flytte en koloni. Og det gjør det ved at den kolonien aldri blir særlig godt utbygget.

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

9

Wednesday, August 18th 2010, 12:13pm

Skjønner ikke helt ditt argument... Om det blir flyttet 5 planeter eller kolonisert 5 planeter, må da gå ut på ett.
Tingen er at vi fleeter ennå en gang er blitt straffet med innførsel av astro.
Men hey... hvis man laget om på astro at hvert lvl gave en ny planet - så var problemet jo løst. ved lvl 9 astro har du 10 planeter - og ved lvl 15 har du 16 planeter - da er det rom for masse raideplaneter.

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

• Send private message

10

Wednesday, August 18th 2010, 1:14pm

I et så lite uni som Andro.no er det ikke givende for en fleeter å ha en mobil angrepskoloni pga du taper for mye på manglende gruveproduksjon på den ene mobile planeten din. Så jeg går ut ifra at de fleste som spiller aktivt som fleeter med en viss poengsum har 9 planeter som er "rimelig" godt bygget ut nå.

Argumentet mitt er at det blir altfor lett for en ally med f.eks 5 gode flåter å ta ned en etter en miner om man skal kunne flytte planeter. Jeg mener at man må "straffes" med å måtte slette en av de 9 godt utbygde planetene ved å flytte, slik det er i dag. Hadde det blitt slik i et uni så hadde det ihvertfall bare vært et tidsspørsmål før alle minerne hadde vært utryddet. Ser for meg at f.eks meg, Killerfish og Witcher hadde flyttet rundt som gale da. Lagt oss med 3 kolonier (godt utbygget med gruver ogl) i samme systemet som en miner, kjørt ACS, hentet DF, så flyttet planetene videre til neste miner, helt til det hadde vært tomt.

Hehe, og vet ikke om det hadde hjulpet om vi hadde hatt omså 20 planeter. Min grådighet tilsier at jeg hadde bygget alle de 20 planetene godt ut likevel. Det er vel strengt tatt ikke noen forskjell på om du har 9 eller 20 planeter når du hadde vært klar over at du hadde gått glipp av gruveproduksjonen på en planet ved å ha en mpbil angrepskoloni (kan hende det er bare meg som er i overkant grådig).

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

11

Wednesday, August 18th 2010, 2:04pm

Hehehe ja grådig har du altid vært :D
Men igjen. I de gamle uni's hadde alle fleeter med respekt for seg selv en raidekoloni - altså en planet som ble kolonisert og slettet hele tiden - og jeg ser ikke at minere er utslettet i noen unis av den grunn.
På min uni 1 konto har jeg raide koloni, så jeg ser stadig ikke ditt poeng.
Men jeg skjønner at du ikke har brukt dette med raidekoloni.
Hvorfor skulle du flytte på planeter mer og oftere enn at du kolonisere og sletter en raideplanet...
Nå er jeg ikke så naiv, at jeg tror at det å tilkalde flyttemann ville ha blitt like "billig" som å tilkalde kjøpmannen....
Men greit, for å beskytte minere fra Viper, kan en dårligt plassert koloni kun flyttes èn gang. Når den først er flyttet, er den stasjonær - til den evnt blir slettet.

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

• Send private message

12

Wednesday, August 18th 2010, 2:22pm

Jeg har brukt mobile kolonier så jeg vet hva du tenker på.

Vet ikke hvordan jeg skal kunne forklare det bedre enn det jeg har gjort til nå. Hmm...

Case 1:
La oss si at du har 9 planeter (uni 1). Du har 8 godt utbygde og 1 mobil koloni.
La oss si at du har 20 planeter (fremtidig endrig). Du har 19 godt utbygde og 1 mobil koloni.

I begge disse casene taper du 1 planets gruveproduksjon (den mobile, siden den er så og si ubebygget). Det jeg mener med at jeg er grådig. Jeg hadde mest sannsynlig bygget alle 9, eller alle 20 planetene godt opp, og ikke brukt en mobil koloni.

Case 2:
Du lager en ally med minst 5 meane fleetere, mest sannsynlig vil du finne disse 5 blandt topp 20 på flåte stat. Ingen hemmelighet at fleeterne finner hverandre og danner allyer. Sjansen for at alle disse 5 bruker en mobil angrepskoloni er ikke stor.

Om du har en mulighet til å flytte planeter, med bebyggelse på er det ikke noe problem for disse 5 å flytte f.eks til G7 sammen og angripe en stor miner der oppe. Dette vil du, heldigvis, mest sannsynlig ikke klare å gjennomføre i dag, siden noen fleetere også vil ha gruveproduksjonen tilsvarende f.eks 33/29/27 gruvene du måtte ha slettet for å bruke en mobil koloni.

Slik det er i dag, som jeg mener det bør fortsette å være så må du ofre en bebygd planet for å komme deg til G7. Der er der forskjellen ligger mellom å flytte en bebygget planet og det å kolonisere i G7.

Nå klarer jeg ikke forklare poenget mitt bedre altså. Hehe...

Jeg mener at fordelen til minerne, som er der i dag, blir fjernet, men også at fleeterne dermed får en kjempefordel.

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

13

Wednesday, August 18th 2010, 3:21pm

Jeg skjønner hva du mener, Viper. Derfor skrev jeg også siste forslag til beskyttelse mot viper.
Tingen er at det er bare gl 1,2 kanskje 3 og 8,9 som blir brukt. 1,2 og 3 av fleeter og 8,9 av minerer
For å få litt action i diverse unis må noe av det ekstreme beskyttelse av minerer utlignes til fordel for fleetere.
Og som sagt, har ikke tro på at det ville blir billig å flytte en planet.
Ut over det, så var forslaget ment for det meste, som en måte å rette opp noobplassering av planeter. "beskyttelsen mot viper" systemet med at når først planeten er flyttet èn gang, kan den ikke flyttes igjen.
Jeg er ikke like grådig som deg, så jeg tenkte ikke på at grådige folk ville flytte planeter daglig, for å krasje minere hehehe

Men hey - disse forslagene var ikke ment som at "Dette skal vi ha!!" - det var ment som inspirasjon til brain storming så noen gode forsalg kunne gjenskape aktivitet og interessen for Ogame + utligne litt av den ekstreme beskyttelsen selve spillet gir minere.

Det er jo muligt om IPM blir billigere og at man kan ha det dobbelte av ABM + at Defence går i DF er nok til å gi fleetere den "oppreising" vi trenger.

Og kanskje med ny elektrisk motor, gjør at vi faktisk kan fly "mer enn 50 systemer" uten at det koster millioner av deut.

Kom med noen gode forslag, selv, da Viper - som kan øke interessen for Ogame, for folk flest, igjen.

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

• Send private message

14

Wednesday, August 18th 2010, 3:37pm

Enig i flere av forslagene, og siden jeg har en forkjærlighet for å knuse flåter så er vi helt enig i flere ting ang. deutforbruk ogl. Skal du avgårde mer en 30-40 systemer med f.eks BB/DD så burde man jo ha en deutfabrikk eller to i lomma. Det er jo noen vansinnige summer man må ut med da. :S Så den motoren du har nevnt kunne kanskje vært noe å spinne videre på.

Er nok ikke så kreativ av meg at jeg har noe nytt, konstruktivt å komme med på stående fot.

Pontiac

Small Cargoship

• "Pontiac" is male

Date of registration: Nov 30th 2009

• Send private message

15

Thursday, August 19th 2010, 3:09am

Skummet fort igjenom postene her nå og begynte å tenke på "Questions and answers from the ogame de community meeting " som ligger på public delen av origin. Der ligger det i teksten etter sigende et par hint om forandringer vi kan vente oss:

Quoted

The Gameforge AG started out with OGame and will never forget this even if the game operates in the red. As far as the new features are concerned it might be useful to read these answers carefully. There are definately one or two hidden hints.

Det er tre ting jeg tok ut av den teksten som jeg antar er disse hintene de antyder:

1:
Aktevitest stjernen på månen vurderes fjernet (Den var ikke på de siste versjonene av "old design" den forsvant på versjon 0.8 (kan huske feil på versjonen) og er en registret bug at manglet på de senere versjoner.)

Quoted

We will also do something for the more active gameplay (or fleet players). For example: one point we are discussing about at the moment is the relation of stars on the overall view or the moon.
2:
Den taler vel litt for seg selv og står kansje litt i sammenheng med nr 3, selv om de står et stykke fra hverandre i den orginale teksten.

Quoted

The petition, mothership ideas and other suggestions are taken into account but their realization is not yet ready for publication. Still we would like to reduce the number of universes or reduce them to a level where there are enough active players in every universe
3:
Som det har hvert diskutert en del i denne tråden... flyttbar planet ser ut til å bli en realitet. men den får nok store begrensninger. men det er nok en nødvendighet om planene for å slå sammen universer blir utført.

Quoted

Will it be possible to move a planet?

This concept has already been succesfully tested in another GF-game (Ikariam). It is quite possible that we will introduce it in OGame.

A move of planets surely would have to be restricted. On the one hand to ensure that players do not move daily, but also to give targets a chance and not positioning the fleet directly next to them. This is a premium feature in Ikariam.
Vil bare understreke at jeg for å være sikker på at jeg ikke deler info som ennå ikke er klart for å publiseres så logget jeg ikke inn på origin når jeg hentet ut dette. Alt er hentet fra public området. Jeg vil anbefale alle å klikke på linken øverst å lese hele. (Det er strengt tatt min jobb å oversette den til norsk og poste den på boardet her, men har hatt altfor mye å gjøre i RL i det siste. Håper jeg rekker å sette meg ned å jobbe litt med det snart.)

Pontiac
Quote of the year:

Quoted

Er det veldig gøy å spionere på meg hele tiden? Har du lite å lese på? Stakkars deg ;)
Det går an å kjøpe en bok istedenfor å lese spionrapportene mine hele tiden.
Det blir vel litt ensformig å bare lese spionrapporter vel?

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

16

Thursday, August 19th 2010, 3:03pm

Bra da skal jeg ta e titt... :D

Sundgaard

Heavy Fighter

• "Sundgaard" is male

Date of registration: Jan 29th 2009

• Send private message

17

Thursday, August 19th 2010, 9:03pm

Okay... nu ved jeg ikke om jeg bare var blind... men nu er der i hvert fald denne afdeling på Origin ;)

http://board.origin.ogame.de/board6-orig…ggestions-area/

Kontakt Teamet på deres Ticket.
Husk at læse Board-reglerne.
Her kan du finde Gapestokk.

Unixion

Heavy Fighter

• "Unixion" is male

Date of registration: Mar 11th 2008

• Send private message

18

Thursday, August 19th 2010, 11:58pm

Der bliver konstant lavet om på Origin Boardet indtil det er som det skal være, så det kan godt være lidt svært at finde de ting man skal bruge lige pt. - Jeg arbejder der og jeg kan knap nok finde noget som helst så det er et spørgsmål om lidt tålmodighed hehe :)

Edit: Vi havde et team møde for alle dem der er med i Origin Teamet her den anden dag hvor der blev besluttet en hel del ting, så i ser nok nogle ændringer selv om de fleste ikke er "synlige". Hvis i ellers har nogle ændringer eller noget i gerne vil have lavet på Origin boardet så skriv til mig, så skal jeg nok tage det op næste gang vi holder møde ;)

Board Admin

Board Rules | Game Rules
Questions? PM me
Mail at Unixion@OGame.No