You are not logged in.

-=- Nyeste board opdatering, inkl. hvor du nu kan finde Top 10 sektionerne -=-

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female
  • "restlesz" started this thread

Date of registration: Aug 6th 2008

• Send private message

1

Sunday, August 23rd 2009, 1:31am

Moralsk-etisk N00b-protection

Jeg skjønner fristelsen å angripe små spillere med mye ress, siden det er så få spillere i alle unis i .no.
Men nettopp derfor bør det være en moralsk grense, som overstiger 5000 poeng. Hadde det vært 2-3 kanskje 5000 spillere, hadde de små spillere blitt ganske store før en top 50 spiller hadde giddet å se på dem. Men nettopp fordi det er så få spillere, så bør det være en moralsk grense, så de små spillere ikke går lei etter 2-3 uker.
Så mitt forslag er at man setter en "intern" grense i .no - som kan oppheves om det blir mange flere spillere. (for da gidder ikke de store å angripe dem likevel, da det vil være nok av andre med mye mer flåte/ress og høyre ranket)

I følge reglene er det ikke mulig å replay på denne tråden, før den evt blir flyttet til debatt. Måten den kan komme til debatt på, er ved å gi den tommelen opp. Den må ha minst 3 tomler opp, for å "gå videre" ;)

This post has been edited 2 times, last edit by "restlesz" (Aug 23rd 2009, 2:05pm)

Arch

Recycler

• "Arch" is male

Date of registration: Jun 11th 2008

• Send private message

2

Tuesday, August 25th 2009, 8:52pm

Flyttet til debat - Arch

shaman

Espionage Probe

Date of registration: Jul 2nd 2008

• Send private message

3

Wednesday, August 26th 2009, 7:11am

25.000 er nok kanskje ei meir sosialdemokratisk grense ja :)

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

4

Wednesday, August 26th 2009, 10:42am

Ja,kanskje 25.000 poeng, eller kanskje 50.000...

Tingen er at en del noobs har mye ress, pga mange sender starthjelp, og jeg synes ikke at det skal gå till toppspillrere...

En annen ting er jo follow ups..

Men dette har jo vært diskutert op og i mente så mange ganger, det vi trenger er noen fastlagte moralske regler, så en pool ville nok være
"diskusjonen" her.

Jeg vet ikke hvordan man lager en pool, så hvis noen kunne hjelpe....?

For eksempel=

1. Som det er i dag. Angrip fra 5000 poeng og med 5 follow ups
  2. Angripe fra 25.000/50.000 poeng med 1 follow ups ( der etter kan 2 follow ups tas med 150 rank i mellom, 3 follow ups med 100 rank imellom, 4 follow ups med 50 rank i mellom
  3. Angripe med 150 rank i mellom og max 2 follow ups ( samlet og utjevnet nr2)
  4. Angripe fra 25.000/50.000 poeng med 5 follow ups
2 og 3 er sikkert okay forslag for dagens .no, men om et år??? Da har rank 200 kanskje 1 mill poeng...

Viper28

Heavy Fighter

• "Viper28" is male

Date of registration: Jan 22nd 2009

• Send private message

5

Wednesday, August 26th 2009, 11:08am

Om du har 25/50k poeng så har du svidd av 25/ 50 mill enheter ress. Da syns jeg du har hatt mer enn nok god tid på deg til å lære deg det viktigste i Ogame, nemlig å fleetsave med ress ombord. Om du virkelig vil spille og går inn for å lære spillet så er du igang med fleetsave fra senest 10k poeng.

Jeg går for maks 25k poeng og maks antall follow ups...

Men så lenge det ikke er en "noobprotectiongrense som HINDRER høyt rankede spillere å angripe kommer dette til å skjære seg. Da blir det noen spillere som hjelper med ress. og noen som henter de billig fra "nybegynnerne".
May God have mercy upon our enemies, because SoD won´t...

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

6

Wednesday, August 26th 2009, 11:13am

vel, visten er jo å få til er regel, og som med alle andre regler, så blir man straffet, om man ikke overholder dem.
De fleste lande har en del egne regler, så da mener jeg at .no også kan ha egne regler. Har jo til støtt og stadighet sett at "vi har adobtert regler fra .xx, inntil vi har fått laget vår egene"

Hyso

Heavy Fighter

• "Hyso" is male

Date of registration: Apr 12th 2009

• Send private message

7

Wednesday, August 26th 2009, 5:04pm

Jepp, kjør på, 25k points, = Mos dem med 2-3 followups. :)

Høres bra ut for meg, :)

/Mvh Hyso
Tap og vinn med samme sinn! :)

jalleboy

Recycler

• "jalleboy" is male

Date of registration: Jan 28th 2009

• Send private message

8

Wednesday, August 26th 2009, 10:42pm

nej ved i hvad.
Jeg syntes bare at der skal være et uni til hver person.
så kan man være nr. 1 og så gælder det ikke om at få så mange point som muligt, men hvem der kan blive i længst tid uden at få det kedeligt.

(Ironi kan være andvendt)

Ogame.nos provocator

-------> Min lille side <-------

lotus

Moderator

• "lotus" is male

Date of registration: Mar 15th 2008

• Send private message

9

Thursday, August 27th 2009, 10:19am

Om du har 25/50k poeng så har du svidd av 25/ 50 mill enheter ress. Da syns jeg du har hatt mer enn nok god tid på deg til å lære deg det viktigste i Ogame, nemlig å fleetsave med ress ombord. Om du virkelig vil spille og går inn for å lære spillet så er du igang med fleetsave fra senest 10k poeng.

Jeg går for maks 25k poeng og maks antall follow ups...

Men så lenge det ikke er en "noobprotectiongrense som HINDRER høyt rankede spillere å angripe kommer dette til å skjære seg. Da blir det noen spillere som hjelper med ress. og noen som henter de billig fra "nybegynnerne".
ja man har haft chancen, men man lærer ikke ogame så hurtigt, bare se på dem med 1 mill points ca. der er mange af dem der ikke ved hvordan man fser. tror ikke det hjælper at få en ny "noob" beskyttelse. men tror at dem der ved hvordan man spiller spillet og ved hvordan man fser. skal hjælpe de nye, ikke med ress, men med viden om hvordan man skal fs sikkert. for folk de angriber jo netop de små fordi de får mange ress af de store, og ikke ved hva de skal bruge dem til. jeg har været ude for at en person jeg sende 1 mill metal til, brugte dem på 500 RK, da han havde 200 points.
de har jo ingen ide om hva de ress skal bruges til.

det er mine tanker for dette område.
u1.no : 1.845.232 (Rang 4 av 737) B.L (Retired)

u2.no : 2.000.208 (Rang 2 av 517) Crawling (Retired)

u3.no : 908.744 (Rang 4 av 303) Elite (Retired)

u4.no : 24,730 (Plass 5 av 673) Crawling (Retired)

Game Operator - uni 1 (Retired)

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

10

Thursday, August 27th 2009, 11:00am

Jeg er delvis enig med deg, Lotus.... Wow, firste time, I think heheheh ;)
Jeg har selv opplevd noe lignende med en som var ranket rundt 100. Jeg spurte ham om han kjente spillet noe særlig. Han hadde sittet og sett på at jeg angrep, uten å flytte ress... Ja, han mente han kjente spillet rimelig godt. Hvorfor flyttet du så ikke din flåte og ress, sa jeg... Svar: Å ..? Kan man det? Han forsøket å spare til nanitt på 3- 4 planeter samtiding, men hadde ikke skjønt at man bare kunne sende ress fra den ene planet til den andre. Men jeg tro sånne spillere er undtakk. Med 25.000 poeng, så har du fått spille litt og ikke bare fått bygge opp miner og strøm.
Og hvis de først har bedt om ress, så har de jo lest at de kan få veiledning også.
Uansett, så synes jeg fortsatt at det burde være en moralsk grense. Og når det er noen som ikke ønsker å delta i bevaringen av .no, så er man jo nød til å prøve å få laget interne regler.

lotus

Moderator

• "lotus" is male

• Send private message

11

Thursday, August 27th 2009, 11:31am

vi er faktisk enig om en del ting ;) men jeg siger bare ikke når jeg er :P
men en "moralsk" noob-beskyttelse, komm nok ikke til at ske. da det vil give GO´s 3-4 timers arbejde mere om dagen.
hvis det skal virke skal alle enten være med på det, eller også skal GF hæve grænsen. og vi ved alle at GF ikke er til at handle med.

restlesz

Game Administrator

• "restlesz" is female

• Send private message

12

Thursday, August 27th 2009, 11:57am

Vel, jeg vet at mange andre lande har en eller flere interne regler. Og det er jo ikke sånn at dere må sitte å sjekker alle spillere hver dag. Dere sjekker vel ikke for pusj hver dag, eller mange av de andre forbudene som er. Det går vel på stikkprøver, går jeg ut fra. Og hvis reglen er fastlagt, så blir det jo straff, hvis noen gjør noe galt i følge reglene. Desuten er det jo en veldig liten del av spillene, som er årsaken til at denne reglen er nødvendig, så det er egentlig ikke mange stikkprøver dere trenger å ta. Hehehe. Og hvis reglen kommer igjennom, så MÅ alle jo være med på det.

Godt å hører at vi er enig om en del ting :)

Arch

Recycler

• "Arch" is male

Date of registration: Jun 11th 2008

• Send private message

13

Thursday, August 27th 2009, 2:19pm

De fleste unis jeg har sett med interne regler har ting som push/bash er tillat osv, så der er det faktisk mindre arbeid for GO.

Mener forsåvidt at problemet ligger i at folk drukner nye spillere med ress de ikke vet hvordan de skal bruke, noe som gjør de atraktive for raiders.
Jeg gir sjeldent mere ress en det de trenger for sonder og lasteskip, og forklarer de hvordan de skal raide inaktive..

Tviler på at du får noe annent en en "gentleman's agreement" ut av dette og den er det selvfølgelig noen som ikke følger.

Lero

Small Cargoship

• "Lero" is male

Date of registration: Jan 10th 2008

• Send private message

14

Friday, August 28th 2009, 3:55am

Egenligt mener jeg at hvis en spiller ligger inde med flere ress end han magter at beskytte, så er han et target...i teorien.

Dog er det noget kujon agtigt at gå efter spillere der ligger så langt under 1 selv, isedet for andre top50-100 spillere der har mulighed for at gøre lidt modstand.
1 regel der kunne være med til at forbedre situationen for alle, både svage og topspillere, kunne måske være "def til DF", som de har i en del udenlandske uni'er.
Så behøver de aktive raidere ikke at gå så meget efter svage spillere, men kan derimod tage nogen lidt større, og stadig få en fornuftigt profit.

En anden måde kunne være at få minerne på I-planeter til at give måske 20-30%, dette ville også fjerne lidt af fristelsen, for at angribe de vildt svage spillere.

Men jeg synes ikke der skal ændres på reglerne for angreb og da slet overhovedet ikke på bashing reglen.

''He who is prudent and lies in wait for an enemy who is not, will be victorious''
'Sun Tzu'

This post has been edited 1 times, last edit by "Lero" (Aug 28th 2009, 6:05am)

Meluin

Heavy Fighter

• "Meluin" is male

Date of registration: Sep 17th 2008

• Send private message

15

Friday, August 28th 2009, 8:16am

Er enig med Arch her. Er liten vits å drunkne en nybegynner i ress slik at han ikke lærer det basiske med ogame og lærer å bygge opp sin egen konto. Litt ress hjelp til neste steg i ny og ne passer jo flott.

Skal si selv at hvis jeg kom til å spionere på en lavere ranked og funnet 3mill ress verdt i profitt på et angrep så hadde ikke jeg latt dette gå forbi meg.

Men å angripe for småproffit er ikke verdt å gjøre på annet en turtles eller høyere rankede spillere :D
Destroyer of fleets

Stor Takk til restlesz for signatur

Uni 1 stats: Meluin: HOF: 47 - 20%: 83 - RIP: 120

DOOMSDAY IS CLOSE

Essay

Small Cargoship

Date of registration: Mar 16th 2009

Occupation: Master of Science

• Send private message

16

Friday, August 28th 2009, 9:03am

Er enig med Arch her. Er liten vits å drunkne en nybegynner i ress slik at han ikke lærer det basiske med ogame og lærer å bygge opp sin egen konto. Litt ress hjelp til neste steg i ny og ne passer jo flott.

Skal si selv at hvis jeg kom til å spionere på en lavere ranked og funnet 3mill ress verdt i profitt på et angrep så hadde ikke jeg latt dette gå forbi meg.

Men å angripe for småproffit er ikke verdt å gjøre på annet en turtles eller høyere rankede spillere :D
Jeg er enig med deg her Meluin. Ville også gått for den profitten, det skal være et visst samsvar mellom ress og forsvar. Ingen poeng i å gi dem for mye ress.....da tilegner de seg ingen ferdigheter heller....det er en fordel å balansere income via gruver også...tilskudd til de mindre er vel mest tenkt på å få dem over den litt "kjedelige" delen av spillet ;)

lotus

Moderator

• "lotus" is male

• Send private message

17

Sunday, August 30th 2009, 9:28am

jeg kender dette fra andre spil jeg har spillet.
man får en masse istarten, og så når man selv kommer igang kommer der ikke så meget og så bliver det kedeligt fordi man selv skal til at få fat i det. og så stopper man med det spil.
i starten skal de nye helst tro at 500 ress er meget. for hvis man giver dem fx. 3 mill ress, så tror de at 3 mill ress ikke er meget, og så vil de have mere, og når de ikke kan få det, stopper de bare.